استاد کارگاه و داور بخش نقاشی: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، پلی برای معرفی هنرمندان نسل آینده کشور است بازگشت
 
«خسرو خسروی» یکی از مهمترین ویژگی‌های جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را فراهم کردن بستری برای هنرجویان و جوانان خلاق دانست تا به واسطه این رخداد خودی نشان دهند و گفت: جوانان با ارائه آثار و کسب تجربیات از چنین جشنواره هایی، نخستین گام ها را برای حضور در محافل حرفه‌ای عرصه هنرهای تجسمی بر می دارند.
 
به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ خسرو خسروی استاد کارگاه و داور بخش نقاشی بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان؛ با بیان آنکه در سال‌های دور زمانی که جشنواره در همدان برگزار می شد، تجربه شرکت در جشنواره را داشتم گفت: یکی از اصلی ترین دلایلی که حضور در این رخداد را به عنوان استاد کارگاه نقاشی پذیرفته‌ام برگزاری این رخداد نه در تهران که در یکی از استان ها و شهرستان های کشور بود.
 
این استاد نقاشی ادامه داد: تجربه خوبی از سال ها حضور به عنوان یکی از اعضای هیات داوران این جشنواره در همراهی با هنرجویان جوان داشته ام. به همین دلیل است که برگزاری این رویداد را در خارج از تهران بسیار مهم، مفید و از همه مهم‌تر اتفاقی شیرین برای دانشجویان و هنرجویان جوان استان ها و شهرستان های ایران می دانم.
 
عضو انجمن نقاشان ایران خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بعد از پشت سر گذاشتن ربع قرن سابقه به یکی از قدرتمند ترین جشنواره های تجسمی کشور بدل شده و امروز در میان رخدادهای متعدد حوزه تجسمی توانایی عرض اندام و جریان سازی دارد.
 
خسروی با تأکید بر آنکه نباید فراموش کنیم در سراسر کشور استعداد های جوان، فعال، مستعد و ناشناخته ای وجود دارند که کشف و حمایت هر یک از آنها می تواند تضمین کننده آینده نسل هنرمندان تجسمی در کشورمان باشد خاطرنشان کرد: باید بپذیریم شهرهای بزرگ مانند تهران دیگر اشباع شده‌اند. این در شرایطی است که بسیاری از جوانان و هنرجویان مستعد در شهرستان‌ها و استان‌های کوچکتر به دلیل فقدان امکانات نیازمند حمایت هرچه بیشتر هستند و جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در راستای شناخت، معرفی و حمایت از این جوانان مستعد نقش بی‌بدیلی دارد.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه؛ پتانسیل و ظرفیت فعالیت های مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: یکی از نشانه های این ظرفیت و پتانسیل بالا، برگزاری مستمر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان که البته فراز و فرودهای بسیار داشته است.
 
استاد کارگاه نقاشی بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با تاکید بر آنکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در میان تمامی جشنواره های هنری که توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی هنری کشورمان برگزار می‌شود مشابهی ندارد گفت: صادقانه عرض می‌کنم اگر نام من را از میان اساتید کارگاه و داوران حاضر در این رویداد کنار بگذارید، به وضوح در می یابیم که تمامی هنرمندان از اشخاص شناخته شده، فعال و حرفه ای خانواده تجسمی کشور هستند.
 
و در پایان یادآور شد: استادان حاضر در جشنواره ارتباطات وسیعی را به واسطه هنرشان دارند و تعامل میان استادان و هنرجویان و دانشجویان جوان در چنین جشنواره هایی می تواند به شکل گیری حرکت منسجم، هدفمند و علمی در مسیر تربیت هنرمندان نسل آینده کشورمان منجر می شود و در نگاهی وسیع تر به شکل‌دهی جریان های هنری در ایران کمک شایانی کند.
 
بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری «رضوان صادق‌زاده» با شعار «نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل» از سی ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برگزار خواهد شد.
تاریخ خبر:  1398/05/17