پیام معاون وزیر به بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران بازگشت
پیام معاون وزیر به بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران
 
 
سید مجتبی حسینی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران پیام داد .
 
به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، سید مجتبی حسینی در این پیام آورده است : فرزندان ایران عزیز، هنرمندان نامدار فردا،کارهای بزرگ و ماندگار برآمده از آرمان‌های والا و رؤیاهای روشن و امیدهای استوارند.
 
کارهای بزرگ را از فاصله‌ای دورتر و از حاصل ارزشمندش می‌توان به راحتی بازشناخت، یکی از این شمار، همین فرصت مغتنم گردآمدن جوانان هنرمند در سایه استادان هنر و تجربه‌ی توأمان آموختن و آفریدن است. بهانه‌ی مبارکی که با نقش خیال انگیز هنر و جوهر دستانِ جوان، مخاطبانِ هنر را به منظری دلپذیر و خیال انگیز می‌خواند. 
 
سی و یک سال پیش ـ زمانی که هیچکدام از دختران و پسران شرکت کننده امروز به دنیا نیامده بودند ـ ، جشنواره‌‌ی هنرهای تجسمی جوانان با آرمانی والا و امیدی استوار شکل گرفت و امروز، پس از بیست و پنج دوره، آغاز فصل جدید این رویدادِ موفق ملی است.
 
رویدادی که در خاطر بسیاری از هنرمندان چهل/ پنجاه ساله ایران عزیز ما، ردپایی دارد و این ردپا برآمده از تفاوت و تمایز این جشنواره است. پیوستگی رقابت با رفاقت، تجربه‌ی یک هفته همزیستی و همکاری و ایده پردازی و هنرورزی ـ که در هنرهای تجسمی بیشتر برآمده از خلوت است ـ در جلوت و جمع. شور و انگیزه‌ی خالصانه استادانِ امروز برای فردا، همه و همه نکته‌هایی است که می‌تواند آموزه‌ی ارزشمندی را در ذهن و ضمیر ما برای یک عمر، قوت دهد و آن کیمیای گفتگوست، گوهر همدلی، که اگر چنین سرمایه‌ی ثمینی داشته باشیم گذشتن از دشواری‌ها آسان خواهد بود. 
 
خرسندم که به همت همکاران سخت کوشم در ایلام و تهران، بیست و ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، در خاکی میزبان شماست که نماد قدمت و مقاومت سرزمین مینوی ماست. خوشحالم که به فروتنی می‌توانم آفرین گوی هنرمندانِ جوان باشم و آرزو کنم که آموزه‌های هنری، چنین بلند و بشکوه، آمیزه‌ی جان و جوهر قلم هنرمندانی باشد که میراث داران شایسته‌ی فردا هستند. 
 
گفتنی است، بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از سی ام مرداد تا سوم شهریور در شهر ایلام در حال برگزاری است . اختتامیه این جشنواره، عصر یکشنبه، سوم شهریور ماه در دانشگاه ایلام برپا می شود و برترین های جشنواره تجسمی جوانان ایران در رشته های نه گانه هنرهای تجسمی معرفی خواهند شد .
تاریخ خبر:  1398/06/01